Om mig - Emelie

Hej jag heter då Emelie och jag är född år 1999, precis som Tova. Jag är alltså 14 år. Jag rider i samma grupper som Tova på ridskolan. En gång i veckan i nivå p7 där man rider olika hästar och det är mer utav en allroundgrupp. Sedan den andra gången rider jag i kombispecialen vilket är en av ridskolans träningsgrupper för ponny. Där hoppar man varannan vecka och rider dressyr varannan. Den är mer inriktad på hoppning och du har även en speciell häst som du rider varje vecka. Vi som är med i kombispecialen tävlar även ponnycupen i hoppning. 
I dressyren i kombin rider jag Diana.Förut hoppade jag henne också, och det gick jättebra. Tills jag trillade av på en tävling. Och sedan blev jag bara nervösare och nervösare och sedan trillade jag av henne igen. Där gick droppen för mig. Jag kunde inte fortsätta hoppa en ponny som gjorde mig så nervös att jag kände mig spyfärdig, trots att hindret kanske låg på 60 cm. Därför valde jag att hoppa någon annan tills jag kände mig säkrare i mig själv. När jag känner mig säker igen kommer jag att hoppa Diana. 
Den ponny jag hoppar lite på som jag vet är Anna Bell. Jag hoppar henne för att hon är en säker och stabil ponny. Hon hoppar iprincip allt man styr henne på och är jätteduktig. Men det är inte bara jag som tycker om henne så därför hoppar jag andra också och delar lite halvt på Anna Bell med en tjej som rider henne sjukt bra, Ellinor heter hon. 
Jag rider även 1 gång i veckan ute på ett privatstall vid namn ekholmsnäs där jag rider en islandshäst vid namn Ivar. Han är mest skogsridning som vi gör trots att jag faktiskt får göra vad jag vill sålänge jag rider med sunt förnuft. Det vill säga att jag kanske inte slänger mig över 1 meter med honom, eller galopperar 1 mil ute osv. 
Utöver detta så har jag även precis börjat rida en storhäst vid namn Charisma. Ägaren är mer utav en skogsryttare och vill ha min hjälp att bygga ypp muskler på henne. Jag har inte ridit henne så länge men ni får väll följa vår utveckling tillsammans. Charisma är verkligen sjukt fin och har tälvat rätt höga nivåer i dressyr med tidigare ägare. 

Anonym

Den sista bilden var jätte fin!

2013-11-14 @ 20:07:42
Anonym

Du är fin

2013-11-14 @ 21:14:35
Anonym

Du rider inte Ivar alls bra, och sluta beskriva honom som om han är din, bara fatta, du tider INTE bra!

Svar: Jag vet att han inte är min. Och nu vet jag ju att jag känner dig! Eftersom du har sätt mig rida ;)
kombiryttarna.blogg.se

2013-11-16 @ 17:06:44
Erica

Vilket patetiskt inlägg om hennes ridning o att hon skulle eskriva ivar som sin egen. Står klart o tydligt att de inte är hennes egen

Svar: Hmm ja, men denna personen har nu ialla fall kontaktat mig och först försökt att skylla ifrån sig, sedan sa denna att det var den och bad om ursäkt.
kombiryttarna.blogg.se

2013-11-18 @ 14:51:20
Lisa

Sluta vara så taskiga mot Emelie

2013-11-30 @ 17:39:51
URL: http://bustjejernalms.blogg.se
Moa

Emelie, fixa namnskylten i det här inlägget!!!!!!

2014-01-14 @ 20:09:26

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback