Något jag längtar till

Något jag verkligen längtar till är nästa sommar då jag för fösta gången i mitt liv ska få hyra häst, men endast i en månad. Vilken ponny jag ska hyra och så är redan bestämt och provridningen är gjord. Jag har desutom börjat införskaffa smått o gott som jag verkligen vill ha till henne. Alltså inte sådant som är speciellt nödvändigt men det är kul. Nu tänker säkert ni; Vad ska hon göra av allt hon köpt efter hon hyrt? Det är faktikst så att denna ponnyn är en ponny jag kommer hyra varje sommar. Och sommaren 2015 blir det inte bara en månad utan faktiskt hela sommaren vilket jag tycker ska bli svinkul. 
 
Men vad är det då för ponny jag ska hyra?
Emma är namnet och hon är ett dponny sto utav rasen Knabstrup. Hon älskar att hoppa och har tävlat lite innan. Mina mål med henne är väll första sommaren att lära känna henne och sedan kanske komma ut på någon clear round. Har för mig att stället vi ska ha henne på har en klubbtävling då som man kan va med i. År 2015 vill jag köra någon lokal tävling och nivån bestämmer jag efter hur långt vi har kommit då. Henne hittade jag på en hästhyrning och under vintrarna står hon på ridskola.
På hennes rygg kändes det perfekt på en gång trots att jag red som en kratta det passet. Verkligen en underbar ponny. Jag blev verkligen dökär i henne när jag skulle hämta henne ur hagen. Den ponnyn alltså... Idag är det faktiskt 221 dagar kvar tills transporten kommer och hon är min för en månad. Jag ska hyra henne samtidigt som min kompis ska hyra en annan ponny vid namn Santos, det är hon i bakgrunden på bilden.
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback