Gårdagens Ridpass

Notera att filmen är innan jag la på sadeln, det blev bättre efter det.
Igår var det dressyr som stog på schemat och jag hade som vanligt Diana. Jag hittade formen i början av passet men tappade den några gånger under passet speciellt när vi gjorde vanliga skänkelvikningar så flög hivdet rakt upp typ.
 
Det gick inte jättebra igår, vi höll på med tagen bakdel vilket verkligen inte är Dianas grej. Det märks att hon är väldigt grön trots att hon är jättelätt att hitta formen på. Hon var desutom ovanligt stark vilket var lite jobbigt. Vi red barbacka igår men jag tyckte det blev jobbigt efter ett tag eftersom jag inte riktigt kunde koncentrera mig på det som var viktigt utan fokuset hamnade på att hålla mig kvar vilket inte kändes jättebra.
 
Det gick i alla fall mycket bättre i onsdags när jag red henne. Men alla pass kan ju inte direkt vara sväva på moln, ibland måste det gå dåligt.
 
 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback