Zimba

Sa att jag skulle förklara för er vem han egentligen är och vad som gjort att han har fått den betydelsen för mig osm han har så här kommer det. Jag gillade honom inte när jag började på stockby från första början. Tyckte egentligen att han va skitjobbig. Sedan ett pass så bara klickade det och det gick så himla bra. Det var början av vårterminen 2012 och resten av den terminen red jag honom iprincip varena lektion. Ca 18 gånger tror jag om jag inte minns fel.
 
Sedan efter den terminen började jag i P6 och visste med mig att nu kommer jag inte få rida honom nå mer eftersom att han inte går speciellt mycket i det större ridhuset. Bara väldigt sällan, menjag hade honom på tävlingar och lyckades faktistk tjata till mig att få rida honom 1 gång den terminen. Ni förstår inte lyckan då.
 
 
Under vårterminen 2013 började långsamt förstå att jag blir förstor, jag kommer inte få rida honom och när den terminen var slut hade jag släpt tänkarna på att få rida honom helt. Visst, han var fortfarande min favorit men jag slutade hoppas på att rida honom och började rida de andra och pröva dem lite mer och försöka fästa mig vid någon annan för att få bort tankarna på han. 
 
 
Vi hade ett fadderläger för faddrarna i slutet av sommaren. Då red jag honom lite och ett pass... Shit, jag skojar inte. Det gick så sjukt bra. Han är inte den där ponnyn som kommer ner i form osv. Han är stel och stark. Men det passet, han riktigt trippade fram. 
 
 
Sedan började jag rida Diana och han försvann helt ur mina tankar, men nu i fredags kom han in igen och jag skulle inte ha något emot att rida honom lite mer igen, jag saknar han. Alla som känner mig, eller vet mer om mig än att jag rider på stockby och sådant, vet att det alltid kommer vara jag och han. Han kommer alltid vara nummer 1 för mig, alltid.
 

Lisa

Vet hur det är att känna att man växer ur sin bästavän, samma sak med mig och B fast jag inte vill erkänna det för mig själv..

2013-12-10 @ 19:57:21
URL: http://ponnytidenut.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback