Pawlo

I somras så hade jag två ponnyer på foder i en månad (eller rättare sagt, två veckor vardera) och den första var c-ponnyn Pawlo. Grymt cool ponny som hoppade som en gud, dock hade han ett otroligt skarpt sinne och var väldigt busig. Pawlo var rätt jobbig vid hanteringen då han var otroligt stark och kunde dra iväg med mig genom hela stallet för att få tag i ett höstrå om jag inte hade 110 % fokus på honom hela tiden. 

Det här är nog ingen ponny som jag skulle "valt" om jag hade fått provrida ponnyer, inte min typ av häst, men det var väldigt lärorikt att få ha honom några veckor. Han var en riktig hejare på att bocka och jag flög av en gång på en uteritt, men annars så lyckades jag hålla mig kvar. Han var riktigt maffig i dressyren när man hittade hans knappar även om han var lat och tyckte det var jobbigt att arbeta så det krävdes många stegringar, bakutsparkar osv innan han gav sig och fann sig i situationen. Kan inflika att han inte hade ont utan endast tyckte det var jobbigt och så fort jag var bestämd så blev han lugn och mjuk och jobbade med hela kroppen!

Tyvärr så sträckte han ena bakbenet när han bråkade med sin boxgranne (ja, han var väldigt ranghög och skarp mot de andra hästarna också) och blev dålig så han fick åka tillbaka till ägaren. Då fick jag hem en ungponny istället som ni kan läsa om om några dagar! Saknar Pawlo jäättemycket ibland, även om han var lite knasig så lärde han mig SÅÅÅ mycket och var en riktig liten kämpe.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback