Mina mål i ridningen för 2014

Bli mer följsam i hoppning
Visst, jag följer med i sprången och drar inte hästen i sprången men det kan bli bättre. Händerna längre fram, överlivet närmare hästens hals och helt enkelt låta hästen få den "frihet" den behöver. Särskilt på Bisa är detta något jag behöver jobba på, jag följer med henne och drar henne inte i munnen men det är svårt ibland eftersom att man aldrig riktigt vet när hon ska hoppa av att följa med på bästa sätt då ibland hoppar hon en meter över hindret och ibland kryper hon jättenära.

Skaffa en medryttarhäst
Häst eller ponny är skitsamma, jag vill rida privat åtminstone en gång i veckan. Har redan fått ett erbjudande att pröva en häst, vi får se hur det blir med det. 

Bättre sits
Jag gillar min sits, den är bra. Men det finns en hel del jag behöver jobba på ändå. Bland annat att höja upp och vrida om händerna, räta på ryggen hela tiden, bak med axlarna, stadigare skänkel och så vidare. Även min blick behöver jag jobba med då jag lätt sitter och tittar ner på hästen. 


Lisa

Asså måste bara säga att jag verkligen älskar er blogg, den är såå bra!

Svar: Tack :)
kombiryttarna.blogg.se

2013-12-21 @ 15:07:51
URL: http://lisaburmaan.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback