I love this pony

Idag så lekte vi lekar på lektionen och jag hade Bisa. Först så red vi fram till 1-2-3-leken och Bisa var såå fin, pigg och taggad men lyssnade perfekt på mig. Sedan så satt jag och några andra av för att ställa fram två hinder, ett på vardera långsida. Sandra la upp det till ca 50-60 och sedan körde vi en stafett med olika grenar. Galoppera och hoppa dit, skritta hem - trava dit, hoppa hem och liknande. Bisa var läskigt fin. Hoppade utan att tveka, vände på en femöring, galopperade fooort och var jättepigg och glad. Tyvärr så förlorade vårt lag då vissa hästar bråkade en del men det gör inget för Bisa var så fin.

I slutet så travade jag något varv på volten och Bisa har aldrig varit så underbar med mig förut. Ryggen höjdes ordentligt, bakbenen kom in och jag kunde sitta på en fjäderlätt kontakt medan hon gick avslappnat och fint i formen. Den här ponnyn alltså.. Herregud, vad jag tycker om henne. Klappade och pussade på henne under hela ridpasset för att hon var så duktig, efteråt fick hon tusen till. Jag behövde ett sådant här ridpass på henne kan jag säga. Mitt hjärta.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback