Bästa ponnyn

Idag hade vi en liten "tävling" i gruppen, man skulle göra sin egna bana med sex hinder och desto högre "svårighetgrad" (dvs, tittigt, trippelbarr, högre hinder osv) på hindren, desto mer poäng. Vi hoppade två "omgånger", man fick ha samma bana eller byta. Bisa var jättepigg och framåt redan från början och hoppade fint. När vi skulle hoppa det högre räcket, som då låg på kanske 80-85 så tvekade hon lite och försökte springa på sidan men när jag styrde tillbaka och la till skänkeln hoppade hon ändå.

Första gången jag hoppade banan gick det helt utan problem, vi kom lite nära ibland men hon hoppade allt utan att tveka. Jag hade lyckats hitta en jättebra bana med alla "svårare" hinder med så jag fick mycket poäng, ledde första omgången då. Andra gången så höjde Lotta till kanske 70-80 på alla hinder och det högre räcket till ca 90-95, då det även är smalt så såg det ut som minst 1 meter haha.. Men även det här gick utan problem även om det blev lite knasiga språng ibland. Jag tvekade på om Bisa skulle komma över hindret på drygt 90 cm så tänkte ta hindret på sidan men kände för att satsa och vi klarade det!! Visserligen blev hon lite osäker och kröp nära inpå vilket resulterade i ett konstigt språng som var extremt mycket med ryggen, men över kom vi och hon fick mycket beröm. Det här slutade med att vi vann "tävlingen", jag är så nöjd och glad! Världens bästa. ♥
Efter ridpasset så var det första Bisa gjorde att trampa på, bajsa OCH kissa på mitt spö.. Dumma häst! Nej då men kan säga att jag inte blev så glad. Aja, hon kunde ju inte vetat! Försöker dessutom övertala Lotta att jag får ha Bisa på nästa ponnycup som är 12 januari, då vi två känner varandra bra nu och hon ställer alltid upp för mig. Hoppas på det!

patricia

fin blogg hörrni tjejer!! Saknar eer :)<3

2013-12-20 @ 21:14:32
URL: http://patriciasantos.se
Philippa

Hahhahhahahahaahahhahahahhahaha bisa the donkey soo cute :')

2013-12-21 @ 11:42:47
URL: http://pjriders.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback