Vad fotografering är beroende av

Något jag tänkt väldigt mycket på den senaste tiden är vad som är jätteviktigt att tänka på när man fotar för bästa möjliga kvalitéen på bilder. Jag har aldrig varit jättenoga med det förut utan jag har mest lyft upp kameran och tagit bilden och hoppats på det bästa. Nu ska jag inte vara så hemlighetsfull utan det som jag först och främst tänker på är:
Copyright
Ljuset - Om ljuset är från fel vinkel så förstör det hela bilden. Om det kommer fel så blir skuggorna i bilden jättekonstiga och hela bildkvalitéen förstörs. Det är framförallt när det är riktigt starkt solljus. Det är egentligen enklast att fota hästar när det är molningt ute eftersom att bilderna blir mycket bättre.
 
Samma höjd som huvudet - Jag läste för ett bra tag sen tips från en bra hästfotograf. Hon skrev att om man har kameran på samma höjd som hästets huvud när man fotar den ihagen så blir bilden mycket bättre. Jag prövade det och insåg att det direkt förändrade bildkvalitéen. Det är väl framförallt om man fotar hästar i hagen.
 
Det är några saker som är enkla att tänka på och även väldigt värt det efteråt. Jag tycker definitivt att det förbättrar fotoakvalitéen. Det är så många småsaker man kan göra som förändrar kvalitéen och det är rätt enkelt att tänka på. Jag har verkligen börjat börjat tänka på sånt. Jag tycker även själv att skillnaden är stor.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback