Gårdagens Ridpass

Igår var det markarbete och jag fick Diana, vilket inte var så oväntat. Det var i alla fall ett riktigt dåligt pass för oss. Jag red som en kratta och Diana snubblade över alla bommar vilket var mitt fel helt och hållet. Jag fick fel galopp några gånger i ena varvet. Hon var ostabil i formen och jag tyckte det kändes riktigt dåligt. Det enda som kändes bra var i slutet när vi skulle minska travstegets längd på slutna delen av volten, och öka den på öppna. 
 
Man måste i och för sig ha dåliga pass ibland för att utvecklas så jag får väl träna lite extra på allt som kändes skitdåligt. Förhoppningsvis får jag henne nästa vecka och det vore kul att få hoppa henne igen eftersom att hon har blivit så duktig. Det var dock ett litet tag sedan jag hoppade henne, eller det var väl i våras på en hoppkurs.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback