Det jag gjorde

Under veckan blev jag kontaktad av en tjej med häst på Ekholmsnäs. Hon hade nämligen frågat min kompis Wilma ifall hon ville rida hennes häst men eftersom att Wilma har mycket annat pågång så tyckte hon inte att det var nödvändigt och tiden räkte väl inte riktigt till. Då hade Wilma rekomenderat mig för den tjejen. När jag var på Ekholmsnäs i lördags och fotade så frågade hon mig om jag hade lust att hjälpa henne med hennes Islandshäst och självklart så sa jag ja. Så idag var jag på Ekholmsnäs och red Fidla, som hon heter, för första gången.
 
Det gick jättebra. Jag var nervös och jag vet inte hur mycket av min hjärna som var bortkopplad, men det gick faktiskt väldigt bra. Jag skrittade ut och pratade samtidigt med Fidlas ägare som gick bredvid. Hon berättade lite vad jag skulle tänka på och hur hon är osv. Hon är verkligen jättesnäll och det märks hur mycket hon gillar sin ägare. Sedan red jag lite på banan bara för att pröva. Det gick också jättebra. Fidla var mjuk och fin och jag tyckte hon var rolig. Lite åt det segare hållet men det är jag trots allt van vid. Jag ska då rida henne 2 gånger i veckan plus extra när det behövs. Jag är så otroligt tacksam just nu. Det är sjukt snällt av Fidlas ägare att jag får rida henne. Hon är dock dyngsur på bilden nedanför så hennes man o pannlugg är väl lite fluffigare egentligen. Tova eller Moa eller någon skulle fota såsmåningom så jag kan visa lite bilder.
©Tova


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback