Skoltrött

Anledningen till att bloggningen är så seg är väldigt enkel - jag har plugg upp över öronen just nu. Idag har jag suttit och pluggat SO ända sedan jag kom hem vid halv fyra, till för ca en timme sedan när jag avslutade och tog en dusch. Har alltså suttit 5 timmar nu på eftermiddagen. Egentligen borde jag plugga ännu mer idag då jag har mycket som behövs göras men just nu orkar jag bara inte. 

Blir så otroligt stressad över att ha så här mycket prov och läxor hela tiden. Idag hade jag matteprov och redan efter några minuter hade jag panik över att jag inte skulle hinna klart, vilket ledde till en total blackout och det stod helt still i mitt huvud. Efter mycket om och men lyckades jag skriva alla frågor och blev exakt när tiden var ute. Där och då var jag säker på att det gått hur dåligt som helst.

Jag hade helt extrem ångest och höll på att bryta ihop totalt för att jag inte tyckte att jag presterat tillräckligt bra. Nu snackar jag inte om att jag var orolig för att jag skulle få F, utan att jag var livrädd för att inte få alla rätt. Att inte få ett A. Sedan efter någon halvtimme fick jag veta att jag visst har klarat provet utan problem och att det egentligen gick bra. Men hur illa är det inte att man börjar gråta och får panik över att kanske inte få högsta, högsta möjliga betyg? Är det så det SKA vara? Knappast. Det säger ganska mycket om hur mycket om hur mycket press och prestationsångest jag faktiskt känner i dagsläget. 
Denna vecka och nästa har jag:
Prov på första världskriget, andra världskriget, judendomen.
Prov i fysik och kemi samt en uppsats i NO.
Spanskaprov.
Engelskaprov.
Matteinlämning.
Svenskanovell. 
 
Säkert något mer jag glömt. Som ni ser, det är inte lite. Allt är väldigt stort också och jag kommer med all säkerhet få sitta varje eftermiddag fram till vecka 49 är över. Behöver jag ens nämna att lovet är efterlängtat?


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback