Utveckling

Kanske är svårt att se eftersom att jag sitter på en helt annan häst än Eminem, men min hoppsits var så här på alla hästar. Till och med myyycket värre på hästar som Eminem. Jag ställde mig i princip rakt upp, ibland ställde jag mig inte upp alls, var inte följsam för fem öre, gav inte eftergift och så vidare. Ibland gav jag eftergift om jag verkligen fokuserade på att göra det men då var armarna raka och jag stod rakt upp ändå, överkroppen följde inte med. 

Två veckor sedan:
De här bilderna är tagna på förra hoppträningen och jag kan faktiskt säga att jag är nöjd över min hoppsits nu även om det fortfarande finns mycket att jobba på. Mitt överliv följer med automatiskt över hindret, jag ger lagom med eftergift utan att jag ens behöver tänka på det och slänger mig inte fram. Klart att jag också kan komma efter ibland om jag inte är beredd eller liknande, men det händer väldigt sällan. Min största svaghet just nu är mina skänklar som lätt glider bak och jag tappar trampet då, det är inget som stör hästen utan snarare så att jag får lite sämre balans. 

Jag är otroligt stolt över utvecklingen jag gjort, kan säga att den övre hoppsitsen var kvar för ett år sedan och det är först den här terminen som min hoppsits verkligen har förbättrats. Dessutom så är jag inte alls osäker i hoppningen längre, det har jag världens bästa Bisa och Eminem att tacka för! ♥
 
 

Isabella Olsson

Ser ju jättefint ut! En liten detalj att tänka på är att se till så att rumpan inte hamnar "framför" sadeln! En riktigt bra utveckling du gjort och du ska verkligen vara nöjd med dig själv :)

Svar: Tack så jättemycket! Aaa, det ska jag tänka på.:)
kombiryttarna.blogg.se

2014-05-09 @ 20:18:24

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback