Tova Eivinson (presentationsinlägg)

Hej!
Tova heter jag och är bosatt på Lidingö som ligger precis utanför Stockholm. Jag är född 99 och går i nian! All min lediga tid tillbringas i stallet och som ni säkert förstått så älskar jag hästar och ridsporten. Jag började rida när jag var fyra år och det har jag inte ångrat en sekund. Alla i min familj är livrädda för hästar så jag har fått sköta allt helt själv. Ridskolan jag ridit på i alla år heter Stockby och är ett litet, mysigt stall med väldigt familjär känsla. Alla känner alla och vi är ett gäng som har hållt ihop hur länge som helst. Just nu så rider jag i P7an som är den högsta gruppen på ponny och i kombispecialen som är en träningsgrupp där man varvar dressyr och hoppning. 

I kombispecialen rider jag en d-ponnyvalack född 2001 som heter Eminem. En pigg och känslig ponny som är väldigt rolig att rida. Han älskar att hoppa och är duktig i dressyr. Vi har ställt upp i fyra tävlingar; två av dem kom vi trea, en hade vi näst bäst tid men petade ett hinder och en trillade jag av. Eminem är underbar iallafall och han passar mig som handen i handsken! 
 

Dessutom så rider jag min medryttarhäst Bellissa 1 gång i veckan. Hon är en storhäst som är runt 160 skulle jag tro. Bellissa är ett sto med mycket humör och kan vara lite hoppig på uteritter så det har vi jobbat mycket på, det går framåt. Väldigt mycket häst att rida men när man får allt att funka är hon helt underbar! Har ridit henne sedan mars 2014.

Vi i kombispecialen tävlar även ponnycupen hoppning vilket är en utbytestävling för olika ridskolor i Stockholm vilket är kul och lärorikt. Utöver detta rider jag även några ponnyer ute i Åkersberga!
 
Jag och Bellissa
 
Om ni undrar något är det bara att fråga!

Anonym

Blev jätte snyggt med den nya designen!! :D

2014-07-24 @ 22:38:32
URL: http://kimdahl.webblogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback