5 bästa sakerna med 2013 i hästväg

♥ Att jag började rida Bisa är helt klart en sak som jag är oerhört tacksam och glad över! Vi har gått från att rida igenom hindrena till att hoppa 90 cm utan större problem, är inte det rätt bra? Dressyren har gått framåt, för det mesta har det gått käpprätt åt skogen men det blir bättre och bättre. Hon litar på mig mer och mer och jag börjar lära mig knapparna, så det är bra!

♥ Min osäker i hoppningen är nu borta till 99 % vilket endast uppnåtts genom träning, träning och ännu mer träning. Jag har hoppat hästar som jag litar på och i dagsläget är jag både hundra gånger bättre och säkrare än vad jag var för ett år sedan. Den enda gången jag blir osäker är om jag rider en häst som kan nita, annars är det nemas problemas! Jätteskönt och kul, med tanke på hur mycket jag kämpat med det här.

♥ Jag fick chansen att hyra Pawlo och Spilopp i en månad, vilket är något som var väldigt lärorikt! Även om det inte alltid gick bra och att det hände lite saker så var det nyttigt. Dessutom hade båda ponnyerna ett hjärta av guld och lärde mig massa saker både två, även om det ingick lite bocksprång och annat bus. ;)
 
♥ Äntligen har jag kunnat vara med i en tävling och känna att jag faktiskt har en chans! Även om jag aldrig blev placerad förutom på en ponnycupsmatch där jag fick guldmedaljen så har jag faktiskt kommit tvåa i en LB:1, precis utanför placering i flera hopptävlingar och så vidare. Det är stort för mig som alltid har varit tvungen att kämpa med en ponny som slängde av mig eller vägrade ut sig på första hindret, vilket nästan alltid resulterade i att jag kom sist..

♥ Förutom allt det här som jag skrivit ovan så har jag utvecklats grymt mycket. Har fått en bättre grundsits, kan rida i princip alla hästar i rätt form och balans och även hoppningen går framåt. Jag är tuffare och envisare, mer orädd. Om jag är osäker ignorerar jag det och ger fan (ursäkta språket) på att jag ska klara det - och då går det, för det mesta iallafall. För ett år sedan hade jag fegat ur direkt. Har alltså utvecklats mycket, både rent fysiskt och mentalt!

Linnéa & Arwen

Gud vad härligt att du har hittat en häst som passar dig! :D

Sv; Taack, det är inget "superproblem" som skulle få mig att sälja Arwen utan det handlar mest om mitt egna driv, hehe.
Saknar dig också sjukt! :O

2014-01-11 @ 19:46:36
URL: http://arwens.blogg.se/

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback