Fidla hopputveckling

I början när jag hoppade henne sprang hon igenom hinder på 50 cm. Jag försökte trava över bommar och hon bara snubblade över alla. Med motgångar har det nu gått 6-7 veckor sedan jag började hoppa henne. Det är inte alls lång tid och jag märker redan stor skillnad. Idag kan jag hoppa enstaka hinder på 70 med henne helt utan problem. Som ni kommer se i videon här nedanför kommer jag även in i fel galopp och hon hoppade det som inget. Jag vet att det var dåligt att komma in i fel galopp men istället för att bryta av en energisk galopp och byta så väljer jag att fortsätta driva mot hindret. Om jag hade försökt hoppa 80 cm med henne i början hade hon sprungit undan (vilket jag även prövat i videon på det grön röda hindret och hon springer undan). I måndags så hoppade jag 80 med henne och hon snuddade med bakhoven så att hon rev men hon hoppade. De fyra sista klippen i videon är från i måndags. 
Jag tycker det är så roligt att jag redan märker skillnad med tanke på hur lång tid vi förhoppningsvis har kvar tillsammans så ska det bli riktigt kul att se vad vi kan åstadkomma. 
 
 

Kim

Kul med utveckling, vad duktiga ni är!

2014-12-03 @ 22:13:22
URL: http://kimsfoton.blogg.se/

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback