Favorit i repris

Herregud alltså, den här ponnyn.. En riktig liten bitch. Kolla bara på hur nöjd hon ser ut när hon fått av mig, ruskar på sig och går iväg med spetsade öron. Matilda är expert på hur man slänger av sin ryttare när hon är på det humöret. Hon är världens gulligaste ponny vanligtvis, det är väldigt sällan hon gör något liknande på en "vanlig" lektion. Meeen när det kommer till tävling eller andra lite mer "spännande" grejer, som till exempel lekar, så har jag både sett och varit med om en heeel del. Hennes specialare är att tvärnita, ibland gör hon en rejäl bockning samtidigt för att förstärka effekten. Jag tror faktiskt inte att jag har sett någon sitta kvar på henne när hon verkligen sätter den busiga sidan till. 

Nu är Matilda 21 år och går mest nybörjarlektioner vilket hon älskar, hon är en fantastisk barnponny. Tycker det är väldigt synd att hon har stått på ridskola hela livet, även om hon älskar barn och ridskolelivet så hade hon kunnat gå hur långt som helst med rätt ryttare och träning. Hennes hoppteknik är heeelt fantastisk och Lotta (min tränare) säger hela tiden att om hon inte var så busig, gammal och osäker hade hon varit Stockbys finaste hopponny. Jag red och skötte henne konstant under två års tid så jag känner den här ponnyn utan och innan och även om hon var en riktig painintheass vissa dagar så betyder hon otroligt mycket för mig och kommer alltid göra det. ♥

Kim

Så synd verkligen! :( Tyvärr blir flertalet fina hästar fast i ridskole/läger/uthyrnings verksamhet, verkligen tråkigt!! Väldigt söt ponny också!

2014-08-06 @ 19:41:24
URL: http://kimsfoton.blogg.se/
Vanessa

Hon var ju tävlings ponny innan hon blev ridskole häst ju. Innan hon stog på sitt förra stall så var hon tävlings ponny. Det var det ridskolan sa då iallafall :) <3

2014-08-06 @ 20:26:29
URL: http://tev.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback