Varför Stockby?

Jag är uppväxt på Stockby och det är där jag har lärt mig i princip allt jag kan idag, det är som ett andra hem för mig. Men det måste ju finnas anledningar till att jag har stannat kvar på det här stallet i alla dessa år och fortfarande är nöjd med tillvaron, helst skulle jag vilja ha en egen häst men alltså - om jag ska rida på en ridskola, så ska det vara den här! Men varför är Stockby Ridskola så bra då?

Först och främst så finns det verkligen hästar för alla. Pigga, busiga, sega, snälla, yngre, äldre, hoppglada, duktiga i dressyr och så vidare. Det finns drygt 40 hästar på vårt stall, så kan säga att det nog finns en häst för alla. Förutom hästarna så är tränarna väldigt bra och även här så finns det några stycken, så passar man inte med en så finns det någon annan som man fungerar bättre med.
Men det är såklart inte bara på grund av hästarna och ridlärarna jag rider på Stockby. Jag älskar vår anläggning, den är så himla mysig och känns inte så industriell som vissa ridklubbar kan kännas. Dessutom är det inte så farligt stort, utan det är nära till allt. Det finns ju två ridhus, vilket är till stor fördel på tävlingar, och så en paddock som vi inte rider i så ofta. Det enda som skulle kunna bli bättre är att hästarna står i spiltor, men till våren så kommer det nya stallet bli färdigbyggt vilket betyder att alla stora hästar få boxar och såsmåningom hoppas jag att ponnyerna också får det! 

Fast den allra största anledningen att jag har stannat är nog stämningen. Alla känner alla, är schysta och hjälper varandra. Man känner sig alltid välkommen, hoppas och tror att även de mindre barnen känner så!

Det som tyvärr är lite tråkigt är att vi inte får åka ut och tävla utanför stallet, bara någon gång per år när det är sommarhoppet ute på ett annat stall på Lidingö.. Men vi överlever!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback