Göra Sig Redo Inför Tävling - Sykiskt/Fysiskt

Hur förbereder jag mig inför en tävling? För mig är det mycket mer än att bara bestämma strategi och kolla ut outfit. Jag blir nämligen extremt nervös innan tävling och måste förbereda mig även sykiskt för att känna mig redo. Först och främst burkar jag långsamt gå igenom hur den ponny jag ska rida är. Vad behöver jag tänka på för att komma så långt som möjligt på placeringslistan.
Tredjeplats på LittleMay
Precis Innan
Jag brukar lugna mig själv genom att andas. Jag måste tänka egonom banan x antal gånger på hästryggen så att jag inte glömmer den pågrund utav nervositet. På framridningen fokuserar jag på att känna så att det känns rätt, men vem gör inte det? Sedan så brukar jag bara skritta, tänka, andas och helt enkelt lugna mig själv. 
 
Jag blir verkligen galet nervös och jag vet själv inte hur jag faktistk ska få bort nervositeten. På söndag är det ju dags för ponnycup och jag ska ha Oliver. Som tur är med honom är att jag inte blir ett dugg nervös och allt bara släpper när jag hoppar. Det är jätteskönt men han är verkligen en riktig klippa. Han är så underbar på att hoppa och så sjukt duktig.
Tova och Oliver på första Seriehoppningen
Senaste tävlingen på honom var på stjärnornas hoppning i kändisklassen och jag var felfri i grundomgången. På omhoppningen rev jag första hindret pågrund utav att jag tappade honom och han blev lång. Dock fortsatte jag kämpa på utan att sakta ner och satsade på en så bra tid som möjligt och jag fick den näst bästa tiden på hela tävlingen. Jag blev så galet sur på att jag sket till för mig själv. Men det kändes ändå bra. 
 

My olovsson

Länkbyte fin blogg!:)

2013-11-22 @ 20:15:30
URL: http://falkonn.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback