Spilopp

När Pawlo sträckte bakbenet och blev halt så fick jag åka tillbaka till Karlshem för att provrida ponnyer. Fick pröva Suzy Q som är en het tävlingsponny och de två ungponnyerna Spilopp och Ville - båda två små c-ponnyer - som inte kunde mer än gas, broms och svänga i princip. Först när jag satt upp på Spilopp och hade travat de första stegen så gick det verkligen hemskt dåligt och jag kände mig som världens sämsta ryttare, han var spänd och travade i 180 med huvudet rätt upp. Jag började om och då var han så underbart fin och jag blev kär direkt. De andra två ponnyerna var trevliga och jag tyckte om dem, men det var ändå Spilopp jag fastnade för och verkligen ville ha med hem. Och så blev det!

Spilopp är nog en utav de trevligaste ponnyer jag någonsin ridit. Så positiv till arbete och ville hela tiden vara till lags! I början så var han stressad i början av ridpassen men så fort han insåg att jag bara var lugn och fortfarande fanns där för honom så sökte han sig neråt och var lugn och fin. Han kröp in bakom hand när han slappnade av men jag brydde mig inte så mycket eftersom att han var så pass oerfaren att jag nöjde mig med att han var lydig och avslappnad. 

Det här är verkligen världens sötaste ponny med ett hjärta av guld och jag hoppas på att kunna åka och hälsa på honom någon dag! Heelt underbar är han, verkligen. 

Ebba

Åh gud vilken söt ponny! :)

2013-12-28 @ 20:10:59
URL: http://northons.blogg.se/

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback