Dagens ridpass

Idag red jag på Bisa, min förra kombiponny som jag slutade rida då hon var alldeles för envis och tjafsig i dressyren. För mig som mest ridit på pigga, känsliga hästar den senaste tiden var det en stor omställning att sitta upp på ett segt och envist ponnysto. Det gick både bra och mindre bra idag.
 
I början var hon lite seg och jobbig men efter galoppen blev hon mycket, mycket finare och jag fick igång bakbenen någorlunda. Vi gjorde en övning som var lite jobbig för henne med korta sträckor trav och framdelsvändningar, då jag inte riktigt hann få igång henne under den korta sträckan. Sedan gjorde vi en övning med öppna på medellinjen, skänkelvikning och öppna på diagonalen också tror jag. Det tyckte hon var väldigt svårt och blev vinglig men till slut blev hon fin.

Dock var hon riktigt, riktigt trevlig när jag hade möjlighet att trava lite längre sträckor. Stadig i formen, mjuk i munnen och gick faktiskt framåt. 
 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback