Hamnar snett

Något jag gör jätteofta är att hamna snett i min sits, jag lutar mig väldigt gärna åt det ena eller det andra hållet vilket man väldigt tydligt kan se på bilden här ovan. Jag försöker verkligen med det, har kämpat med det så fort någon av mina ridlärare säger till mig att jag lutar mig fel. Men det funkar inte så bra. Jag har fastnat i en obalanserad sits. Är det någon annan än jag som har/har haft det här problemet och som kanske vet hur man ska lösa det? För tro mig, det är otroligt svårt... Jag försöker i någon sekund och sedan tänker jag på något annat och vinglar tillbaks och så blir det alltid! Hjälp mig!

Anonym

Har samma, jag har fått höra av tränare att jag ska känna båda mina sittben och luta axlarna mot väggen (om man lutar sig innåt vilket jag gör, och du gör på bilden.)
Fungerar på mig. Jag gör det mestadels i skänkelvikningar, öppnor, slutor mm. Tänk att dina axlar styr bogarna och dina höfter bakdelen.
Så om du tex. gör en öppna så har du höfterna rakt fram och vinkar axlarna innåt. Inte så du lutar dig utan rör som de som typ i en cirkel om du förstår. Typ att du tar din yttre axel och tar den framåt. Och i en sluta höften som är innåt mot väggen.
Kanske lite dålig beskrivning men hoppas det kan hjälpa. För för mig fungerar det inte direkt om man bara ber mig att sitta rakt utan det bästa är att veta vad man exakt behöver göra för att komma i en rak position.
Kram

2014-05-13 @ 17:11:05
Anonym

Och på bilden ovan sitter du på ditt högra sittben :)
Kram igen haha

2014-05-13 @ 17:12:48
Anonym

Och på bilden ovan sitter du på ditt högra sittben :)
Kram igen haha

2014-05-13 @ 17:12:48
Alma

Träna upp din bål och ryggstabilitet ;) jag hade samma problem för ett år sen typ!

2014-05-13 @ 18:54:46
johanna

Jag ska hjälpa dig <3 <3 <3 be till the flying spagetthi moster, han kommer att ge dig dina svar <3

2014-05-14 @ 08:50:25
Moshi

HAHAHHAHAHAH den kommentaren asså!! xD

!! Tova ring mig !!

2014-05-14 @ 17:53:27

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback