Gårdagens ridpass

Igår så fick jag inte sitta på Sonny, utan på Etoile. Jag rider henne rätt mycket i min onsdagsgrupp, har även tävlat henne i dressyr en del. Jättemysig ponny som jag tycker om väldigt mycket! Vi jobbade över bommar på böjt spår, kortade och ökade traven där. På slutet så red vi en långsida som först var travbommar med avsaktningar emellan som till slut blev sockerbit - sakta av till trav - travbommar - fatta galopp - sockerbit. 

Etoile går på hackamore just nu och jag hade aldrig ridit henne på det innan men hon var sååå fin med det! Jättemjuk i sidorna, lugn och väldigt arbetsvillig. Redan från början var hon mjuk och gick stadigt i form, hon var redan uppvärmd då hon gått lektionen innan så det var bara att sätta igång direkt. När vi kortade och längde galoppen på fyrkantsspåret så var hon så jäkla fin, helt sjukt. Avslappnad och rund. 

Dock ska jag väl inte säga att det gick riktigt lika bra på slutet med sockerbitarna, haha. Hon tyckte det var jätteroligt och blev helt galet taggad, ville verkligen inte sakta av till trav och slängde med frambenen. Dock så tycker jag att jag lyckades hålla ihop henne så hon inte bara drog iväg mot de små "hindren", jag litar inte på henne för fem öre i hoppningen så därför har jag alltid 110 % kontroll även om det inte är högre än 50 cm. 
Jag och Etoile för ungefär ett år sedan, vi har veeerkligen utvecklats!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback