Sommarlov!

Nu är det för min del äntligen sommarlov. Jag vet inte hurvida jag har berättat om min sommar utförligt. En gång till kan ju i alla fall inte skada. Så just nu har jag 1 vecka kvar innan jag åker ner till västkusten med resten av min familj. Den här veckan ska jag göra en massa saker. Idag ska jag rida och sedan åka ut till Gunboda och sova över med Wilma. På Torsdag ska jag hjälpa henne ta hand om Tovas häst då Tova hade något hon skulle göra som förhindrade. Ja och sedan tar jag bussen hem med Wilma och ska sova över med Tova och dagen efter gå på hennes skolavslutning. Sedan åker jag och Tova till Gunboda och då ska jag rida Wilmas häst och hjälpa till att ta hand om den efter som att Wilma har ståplatser på 1Ds konsert och ska köa hela dagen för att få komma långt fram. Jag förstår henne. Hade jag gillat dem så mycket så hade jag stått och köat så länge också.
 
På fredag kväll ska jag rida 2 hopp-pass. Först mitt egna och sedan i gruppen efter. Det är få som ska rida efter som att det är just 1Ds konsert. Det är jättemånga som prioriterar dem, vilket är helt förståeligt. Jag sover hemma på fredagen och min Lördags förmiddag är rätt så oplanerad. Men på kvällen ska jag iväg och barnvakta min kusin vilket är bra då jag tjänar pengar och jag kan använda det för att köpa något till Emma i sommar. Söndag är oplanerad men det blir förmodligen bara packa och vara med någon av mina kompisar innan jag åker.
 
På måndag ska jag till gunboda (igen haha) för att ha en photoshoot med Tova och Wilma och det ska bli så kul. Jag lagrar på idéer osv och jag hoppas på att ta riktigt snygga bilder. Med så snygga modeller lär det ju i alla fall gå rätt bra haha. På tisdag blir det yttligare packning och sedan på onsdag bär det av ner till västkusten. Jag har någon oplanerad vecka där men efter midsommar kommer en av mina närmsta vänner, Emma, ner och vi har inget speciellt inplanerat men vi ska göra en massa roliga saker.
 
När Emma har åkt hem så är det en vecka kvar tills hästen Emma kommer. Ja jag vet, samma namn. Och då någon dag innan ska vi åka till hööks och shoppa allt som verkligen behövs och annat som jag vill ha till hästen. Och sedan den 6 Juli så kommer hon! Helt sjukt är det att det bara är 25 dagar kvar tills hon kommer. Jag kommer inte att kunna sova innan hon kommer. Då kommer jag ha en underbar och den bästa månaden. Men när det tyvärr är dags för henne att åka hem så ska även jag åka hem till Lidingö igen och kanske åka upp till min farmor och farfar några dagar. Slutet av sommaren är väldigt oklar för mig. 
 
Det var min sommar så utförligt som jag kunnat skriva då det inte är mycket mer som är planerat. Jag tror att det kommer bli den näst bästa sommaren i mitt liv då sommaren nästa år kommer toppa alla. Då ska jag förmodligen hyra häst hela sommaren istället för bara en månad! Det kommer bli perfekt!
 

Alice

Låter som en jätte bra plan för sommaren! :D

2014-06-11 @ 14:17:54
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback