Eminem

Igår red jag på Eminem, inte helt oväntat och det stod lekar på schemat. Vi började med att köra 1-2-3 leken och han var väldigt fin! Lite piggare mot slutet men annars kändes det som att han var lugn och fin. Efter det skulle vi köra lite andra lekar. Dock var jag inte särskilt taggad på det, han blir jättetaggad, så jag bestämde mig för att rida lite dressyr i andra delen av ridhuset. 

I början fick han några dampryck för att han inte tyckte att han skulle vara ensam där och för att de andra galopperade runt och så. Jag försökte bara hålla honom sysselsatt, massa halvhalter och vände igenom volten hela tiden. Efter ett tag lönade sig det och han blev så galet fin!! Stadig i formen, lugn och balanserad, till och med i galoppen vilket inte brukar hända. 

Avslutade med att vara med de andra på evighetsstafett. Något som blev lite kaosigt, de flesta hästar blev galet taggade. Det märktes verkligen att mitt jobb gett resultat, han lyssnade verkligen tillbaka även om han var pigg. Härligt att avsluta terminen så här! 
Den blicken alltså... Älskade lilla ponnyn, vad jag tycker om honom!
 

Philippa

Ibland glömmer jag bort hur fin han är!
Han är verkligen så sjukt fin, haha nu har kag blivit lite galen men aa

Svar: Världens finaste <3
kombiryttarna.blogg.se

2014-12-21 @ 08:52:38
URL: http://hopplapallarna.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback