Bästa ponnyn

Idag red jag på Eminem för första gången på flera veckor och det var SÅ kul! Passet gick väldigt bra trots att det var långt ifrån felfritt.

I början kom vi nästan hela tiden på mellanlägen och han hoppade av alldeles för nära. Sedan när hindren höjdes upp lite till kanske 80-90 så red jag på lite mer framåt och då hoppade han jättefint och luftigt! Vi avslutade med en linje på ena långsidan och första gången var jag så inställd på att han skulle fram att det blev lite mindre bra istället, det gick alldeles för fort. Andra gången jag tog det så hoppade han galet bra! 

Även fast passet i sig inte var felfritt så satt jag och log och skrattade konstant, herregud vad jag tycker om den här lilla ponnyn! Jag har saknat att hoppa (och rida) honom så himla mycket. Dock så kände jag mig lite lagom ringrostig idag, han kräver verkligen precision i ridningen för att man ska få honom att hoppa fint och nu när jag inte hoppat honom på ett tag har jag inte riktigt koll på allt. 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback