5 sanningar

◊ En av de värsta sakerna jag vet är när folk håller på med hår. Jag är dels väldigt håröm och så tycker jag att det känns äckligt. Dessutom är det alltid någon som ska kommentera att jag inte borstar mitt hår, vilket jag visst gör; två gånger om dagen, men eftersom att det är kallt ute så blir det elektriskt och blir lätt lite trassligt. Nu snackar jag inte tovor alltså, utan bara liite trassel. Aarghh!

◊ Jag kan tycka det är lite obehagligt när stora hästar är sura. Ponnyer är ingen fara, om inte hästen är vääldigt extrem så är det inte några problem. Men stora hästar alltså, nu snackar jag hästar som är 160-170 cm eller högre i mankhöjd, är riktigt läskiga när de blir sura. Känns inte som att man har något att säga till om då, som att man är som en liten mygga bredvid ett stooort djur. 

◊ I söndags var första gången någonsin som jag "vann" en hopptävling, dock var det ju bara ponnycupen och det är mest slumpen vem som vinner men ändå. Jag har faktiskt aldrig kommit tvåa heller, utan bara trea, fyra eller lägre. 
◊ Något som jag verkligen behöver träna mer på i hoppningen är att bli säker på högre höjder. Och när jag pratar om "högre" höjder så menar jag hinder som ligger på kanske 80-90 cm. Jag är väldigt osäker och rider inte ordentligt när det blir högre än 60-70. Tror att jag är höjdrädd för att jag red en riktigt stopper förut, innan Bisa, och det har satt sina spår i mig. Men det blir bättre och bättre, förra fredagen hoppade jag t.ex 80cm med en c-ponny utan att tveka. Stort framsteg! 
 
◊ Enligt mig så måste hackamore vara det jobbigaste man kan rida på i dressyren. Känns som att man inte har någon kontakt med hästen, det är svårt att få ett jämnt stöd med det och hästen blir lätt stark. På uteritter eller kravlös ridning är det toppen, men inte i vanlig dressyr.. Nej, usch. Dock är det såklart jättebra om hästen har sår eller liknande, eller går bättre på det än på bett!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback