Eminem idag

Idag så red vi första halvan och tränade bara på sitsen, red utan stigbyglar och red lätt, grodsits, blundade osv. Andra halvan skänkelvikning i skritt och förvänd galopp!
 
Eminem var fin och såå pigg idag. På sitsträningen var han fin och snäll, drog lite ibland men i det stora hela stadig och avslappnad. Finns inte så mycket att berätta om själva sitsträningen. Den andra delen av passet då... I skänkelvikningen var han gaalet fin, en helt fantastisk känsla där, men sedan skulle man ju fatta galopp. Han lär sig väldigt fort var det är galopp, sedan märker han om hästen framför galopperar iväg vilket både stressar och taggar upp honom otroligt mycket.

Jag vill inte att han bara drar iväg så jag var, precis som alltid, envis och lät honom inte få som han ville. Precis som vanligt blev han sur och tjafsade emot rejält, var faktiskt länge sedan som han var så uppe i varv som han var idag. Några gånger var jag nästan säker på att han skulle resa sig. Efter mycket jobb fick jag igenom det jag ville iallafall och han kunde skritta lugnt i form tills jag gav galoppfattningen - framsteg, framsteg!
 

jenni (www.jennisdressyr.se)

men så söt ponny. den ser riktigt busig ut ;)

2014-09-28 @ 00:18:34
URL: http://www.jennisdressyr.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback