Dressyrträning för Kim

Igår red jag som sagt för Kim och det gick bra! Vi red på volter, skänkelvikning, öppnor, ja lite basic saker helt enkelt.

Bellissa var riktigt pigg igår och kändes rätt ofokuserad till en början, tittig och sprang bara. När själva lektionen börjat och jag hade Kims ögon på mig lyckades jag få till någon form av takt och då blev hon faktiskt jättefin! Man måste ligga steget före henne hela tiden för att hon inte ska springa iväg, men när jag lyckades få kontroll på min kropp blev hon jättefin. I det stora hela var hon stadig i formen, lugn och rusade inte, även om hon ibland kunde dra iväg lite. Fick till en grym öppna, skänkelvikningarna blev helt okej. 

Fick lite bakläxa på avbrotten till trav från galopp, hon rusar iväg och det går i 180.. Hon har väldigt svårt för det så jag måste jobba mycket med det nu. Annars så berömde Kim mig mycket och sa att hon tyckte att jag red Bellissa jättebra, vilket såklart var superkul att höra då hon både själv ridit Bellissa och tränar Bellissa och hennes ägare! 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback