Dagens ridpass

Idag fick jag rida på Oliver, en lite äldre d-ponny som funnits på ridskolan iallafall så länge jag kan minnas. Red honom jättemycket och tävlade honom lite i hoppning förut, dock var det ett tag sedan jag red honom ordentligt nu.

Vi tränade på lite olika delar ur LB:1 programmet och han var helt gaaaleeet fin! I början var han lite stark och stretig, särskilt åt vänster. Desto längre in i passet vi kom blev han bara finare och finare, lyckades höja formen på honom och han var jättestadig och fin i alla gångarter. Gjorde helt fantastiska travökningar dessutom! Travade av i låg form och det är alltid lika häftigt att göra på honom, aldrig suttit på en häst som blir så pass maffig och kommer upp med ryggen så mycket som han gör. 

Är väldigt nöjd över dagens ridpass med andra ord. Vet inte hur många gånger jag hört från olika personer att Oliver är stel, seg, jobbig och "inte kan gå i form". Jo men tjena, idag satt jag och log passet igenom för att jag kunde sitta med sytrådsmjuka händer och han gick stadigt i både hög och låg form utan problem, dessutom med en massaaa framåtbjudning. Tycker det är tråkigt att så många rynkar på näsan och klagar när de får honom, det gömmer sig en liten dressyrponny i honom, det gäller bara att man som ryttare skärper till sig lite och rider ordentligt!
Emelie och Oliver
 

Vanessa

Jag håller med dig, visserligen rider jag inte på stockby längre men iallafall, aldrig någon som vill ha Oliver, fattar inte varför han är så galet fin ju <3

2014-09-25 @ 09:33:18
URL: http://tev.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback