Dagens ridpass

Då Eminem är halt (som sagt) fick jag sitta på en ponny jag aldrig ridit på förut, nämligen Drummer Boy! Vi jobbade med volter, sidvärts både vanligt och motställd samt galoppfattningar.

Han ville inte riktigt ta ett ärligt stöd på bettet utan hade det uppe i vädret eller mellan frambenen, men efter jag fått kläm på hur jag skulle rida kunde jag ha honom i en någorlunda bra huvudposition och såsmåningom kom även bakbenen och formen. Drummer tyckte att skänkelvikningen var vääldigt onödig och blev lite sur där men till slut gick det faktiskt riktigt, riktigt bra! Han är väldigt grön fortfarande så man kan inte förvänta sig att han ska kunna allt.

Ja, galoppen då... De första galopperna gjorde han luftsprång konstant, inte något rejält eller dumt utan bara lite glädje. Sedan lugnade han ner sig med luftsprången och gjorde bara ett eller två precis vid fattningen, men drog in huvudet och hängde sig i min hand extremt mycket. Han drog mig bokstavligen nästan ur sadeln, trodde nästan att han skulle trilla framåt ibland. Han går på hackamore också vilket inte direkt förbättrar situationen. 

Åh, vad den här ponnyn var mysig! Kunde inte låta bli att be Lotta att jag skulle få rida honom fler gånger för jag tyckte verkligen om honom. Pigg och känslig med lite humör, precis sådana hästar jag gillar!

Anonym

Vilka hästar brukar gå med i ponnycupen i dressyr respektive hoppning?
När är nästa ponnycup i någon gren och vilka hästar ska gå med?
Älskar er blogg !!

2014-10-24 @ 23:28:41
Lova

Vilka hästar brukar gå med i ponnycupen i dressyr respektive hoppning?
När är nästa ponnycup i någon gren och vilka hästar ska gå med?
Älskar er blogg !!

Svar: I dressyr brukar Betty, eddie, Diana, Eminem, Oliver, LM, Sonny typ. I hoppning Anna Bell, Eminem, Eddie, Nugget, Lucky Strike, Sonny och Little May ungefär. Beror lite på vem som rider o vilka som är hemma. Nästa pc är i dressyr 16 november. De brukar bestämma någon dag innan vilka som ska gå! Tack så mycket :) /Emelie
kombiryttarna.blogg.se

2014-10-24 @ 23:29:06

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback