Bellissa idag

Red lite dressyr idag och det gick både bra och dåligt, men i det stora hela är jag nöjd. Hon var pigg men för det mesta inte särskilt springig utan vilade på steget med tryck bakifrån, precis så som jag vill ha henne. Fick upp henne i formen och ibland i traven var hon så sjukt, galet, otroligt FIN!! Tyvärr så ville inte min rygg samarbeta idag så jag orkade inte riktigt sitta ner och jobba särskilt länge... Så hon gick ur formen ibland och blev stark vilket var helt och hållet mitt fel då jag inte orkade sitta tillbaka.

Idag tyckte hon inte att hon behövde fatta galopp i vänster varv. Vet inte om det berodde på mig eller henne, men hon bara drog iväg i slängtrav och de få gånger hon fattade blev det bara ett halvt galoppsprång innan hon bröt av. Höger gick mycket bättre, hon bröt av i tid och otid men fattningarna blev grymma. Fick till en bra galopp i vänster innan jag travade och skrittade av och gick in, orkade inte tjafsa mer med henne då!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback