Gårdagens tävling

Första klassen var på Drummer Boy och det gick riktigt bra! Han var framme för skänkeln men inte så jättepigg heller, lagom. Dessutom tyckte han att det var sååå kuuuul, världens gulligaste verkligen. Allt gick superbra tills vi kom till ett plank, varav han blev rädd för det och stannade. Klappade lite på honom, lät honom kolla och andra gången jag kom på det hoppade han även fast det blev ett minst sagt speciellt hopp. Resten av banan var han superfin.
 
Tycker att det var en mycket bra runda överlag. Det var många vuxna som kom fram till mig efteråt och sa att jag ridit bra, att jag skött situationen när han stannade väldigt mjukt och fint. Det om något är alltid kul att höra!

Nugget då... Han hade redan gått två rundor innan mig så han var jättetrött och lyfte inte på benen. Var i nästan varje hinder även fast vi kom bra in och på sexan rev han - egentligen helt oprovocerat, vi kom rätt. Jag klandrar honom verkligen inte, lite synd bara att han var tvungen att gå mer än vad han orkade. Så fyra fel där med.
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback