Dressyrtävlingen

Framridningen:
Hon var otroligt seg på framridningen och mitt största problem var att jag fick fel galopp när jag försökte fatta vänster, vilket betyder att hon då hellre fattar höger galopp. Det var vad jag kämpade mest med på framridningen. Jag körde galoppdelen ett antal gånger tills hon verkligen fattade rätt galopp och lyssnade på mig ordentligt. Det tog sitt lilla tag. Efter ett tag blev det bättre med att fatta rätt galopp men hon var seg och jag tappade galoppen hela tiden. Därför fick jag trycka på något varv extra för att hålla den galoppen just. Och efter ett tag funkade även det. Men jag behövde också träna på att få en piggare trav och skritten hade inga övergripande problem.
 
På Banan:
Mitt mål var överlag att hålla kvar galoppen eftersom att hon, som sagt, inte gjorde det så bra på framridningen. Jag fick driva mycket på banan och det var väldigt ansträngande. Men sagt och gjort, jag höll galoppen och hon bröt inte av förens jag bad om det vilket är asbra! Överlag är jag nöjd även om jag kanske inte fick den bästa procenten. Det som drog ner mig mest var att hon gick bakom hand i travdelen (vilket jag förövrigt inte tror att man ska bedömma så hårt i L:B 1 på en ridskola men jaja). Som jag nämnde är jag otroligt nöjd och jag bryr mig faktiskt inte om poängen osv då jag var stolt över Diana och hennes insatts då jag faktiskt vet hur hon är att rida dressyr på och det kan bli lite ansträngande ibland.
 

Lisa Burman

Jättefina! ;)

Har du bilder på mig? Tror att din mamma eller någon fotade, men kanske har fel? :)

Kram

2014-05-11 @ 15:53:08
URL: http://ponyriders.devote.se
Anonym

Hellre att hästen går något över lodmen stadigt, än under i Lätt C-Lätt B (så klart inte springa med huvudet i vädret ). Sen får man ju ha i åtanke hur hästen är byggd och vad du som ryttare kan med tanke på hästen kräva.
:))

2014-05-11 @ 21:04:05

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback