Två Ridpass

Igår Onsdag: Jag fick sitta på Nugget till min stora förvåning, Nugget är inte direkt den ponnyn jag brukar rida. Men jag blev glad då han är grym på att hoppa och vi har hoppning nästa vecka. Man burkar få samma ponny på markarbete och hoppning. I alla fall, vi gjorde övningnar för att kontrollera gångarten och jag kna bara säga att det gick skitdåligt i början. Jaf stutsade omkring, han var totalspänd osv. Sedan så frågade jag Wilma om tips då hon rider honom ofta och också gör det väldigt bra! Så hon sa bara, vad du än gör så spänn dig inte. Håll dig lugn så blir han det. Jag är inte så van vid pigga hästar utan brukar få rida de lite segare. Men jag lyssnade och tänkte verkligen på att vara lugn och det fungerade.
 
Nugget blev lugn under den sista delen och var faktiskt fin och avslappnad och hade väl en helt okej form lite av och till. Men sedan var det en galoppövning som var svår. Det var en upphöjd bom som man skulle hoppa i galopp och sedan sakta av till trav. Den delen med att sakta av till trav var inte riktigt Nuggets höjdpunkt på passet. Men i övrigt så gick det bra och det ska bli kul att hoppa honom nästa vecka!
 
Wilma och Nugget (Wilma är tjejen som rider honom så bra!)
Idag Torsdag: Jag red för min storasyster och konstigt nog fick jag Pixel i en storhästgrupp. Hmm... Men i alla fall så satt jag upp med inga som helst förväntningar. Så fort jag kortade tygeln blev hon "av och på" fin. Det var mycket övergångar på passet. Jag arbetade som vanligt hela passet och gud vad fin hon var i slutet. Och galoppen var sjukt mysig och jag kände verkligen trycket bakifrån. Jag kunde också klappa henne med innerhanden och hon höll kvar plus att jag kände verkligen stödet i handen, det var inte dragigt och det var heller inte tomt. Det var ett sjukt kul pass, rider gärna henne i dressyr igen för hon var sjukt rolig!
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback