Dressyrtävlingen

Idag var det ju då dressyrtväling och jag hade Zimba. På framridnigen var han jättefin, inte seg och inte pigg. Jag hade väldigt stabil form på honom då. När jag kom upp till ridhuset så red jag runt lite i collectingring som man brukar och mräkte genast att han inte ville öka någon gångart. Det blev desvärre ett problem för mig då det är mycket ökade gångarter i LB:1. Men sedan var det in på banan och bara göra sitt bästa. Som ni ser var mina halter i början lite stressiga, jag var nervös osv. Zimba var seg under programet och formen var rätt ostabil, det var lite upp och ner sådär men utöver det var han jättefin och andra slarvfel var helt och hållet mitt fel. 
 
Jag red på procenten 63,10 vilket är mitt personbästa och jag är jättenöjd med det. Det resulterade på tredje plats bland ponnyerna men eftersom att storhästar och ponnyer slås ihop på prisutdelningen så blev det för mig en 6:te plats rosett som jag fick ta hem. Nästa tävling vill jag så gärna ha Zimba, han är bäst om ni inte visste det!
 

Vanessa

Du rider honom super bra. Passar perfekt tillsammans<3

Svar: Åååå tack Vanessa ❤️❤️ du å sonny o betty o alla hästar du rider jue!! 😍😍😍😍😍😍😍😍😍
kombiryttarna.blogg.se

2014-03-17 @ 20:38:40
URL: http://tev.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback