Silver ♥

Jag tänkte skriva lite mer ingående om veckorna jag hade Silver, det var inte så mycket jag skrev ut här egentligen så jag tänkte berätta allt lite mer detaljerat.
 
 
Silver var (är) jättesnäll, otittig, välutbildad och väldigt okomplicerad i nästan allt. Meeen han var verkligen inte lätt! Första gången jag red honom så gick det extremt dåligt. Han gick med huvudet i vädret, vägrade ta stöd och trippade på tå hela tiden. Dessutom så fort jag försökte mig på att sätta mig ner så blev han förbannad, öronen var bakåtslickade och han ruskade hysteriskt på huvudet. Jag hade kontakt med Aud efter det och hon sa att han hade fått en ny sadel, så jag skulle försöka vänja honom långsamt vid nedsittningen och rida på som vanligt.

Vissa ridpass gick jättebra och han kändes pigg och glad hela tiden, medan andra kunde jag knappt ställa några krav utan att han började studsa och tjafsa emot. Ett ridpass kunde jag inte ens fatta galopp i höger varv för att han bråkade så mycket. Jag misstänkte starkt att han hade ont i ryggen så jag ville inte riktigt tjafsa emot heller, utan 'lät' honom få som han ville lite. Uteritter och hoppningar rullade på, där var han huur pigg och glad som helst så det var endast dressyren han höll på i. 

Dagen efter midsommarafton så ringde hans förra fodervärd, som hade honom i fyra år, upp mig och vi bestämde att hon skulle komma dagen därpå. Jag skulle få låna hennes sadel som hon köpt till honom och så skulle hon få hjälpa mig lite. Hon kom, konstaterade att han hade ont i ryggen och hon fick rida. Sedan red jag lite och fick en massa tips.
 
Sedan började det släppa mer och mer, han ruskade fortfarande ibland men han kändes inte alls lika sur och bråkig längre. Han var fortfarande väldigt, väldigt spänd och trippig i början av passen och det var bara de sista tio minutrarna som jag kunde ha honom i någon sorts form. Vi kämpade på och han började kännas mycket gladare, inte alls lika sur och tjafsig.

Då hans mat tog slut så kom hans förra fodervärd ut igen en vecka senare och lämnade nytt, så då passade vi på att rida lite och så hjälpte hon mig. Några dagar efter det så red vi en dressyrlektion för Fia och då helt plötsligt släppte allting, han blev SÅ fin. Inte en enda protest under hela ridpasset. 

Efter det så gick det bara bättre och bättre, helt plötsligt så kunde han vara avslappnad och söka sig fram till handen så fort jag kortade tygeln. Sedan hade jag även kommit mycket närmre honom på marken, han gnäggade nästan alltid när jag kom i närheten, kom galopperandes i hagen och var inte alls lika stissig.
Jag är SÅ glad att Aud lät mig få hyra Silver, är också jättetacksam till Agnes som lät mig låna hennes grejer till honom och hjälpte mig så mycket. Jag har ingen aning om vem han är uthyrd till nu och jag hoppas verkligen att han har det bra. Världens finaste ♥
 

Kim

Finaste ni <3 Är hästarna uthyrda konstant till olika under somrarna? Och så står de hos en person under vintern eller är med i någon typ av verksamhet? Kram

2014-07-27 @ 14:04:26
URL: http://kimsfoton.blogg.se/
Josefine

Jag tycker att du & Silver har gjort ett jättejobb! ♥

2014-07-27 @ 21:31:55
URL: http://stylebyjosses.blogg.se
Anonym

Hur fick du din praktikplats på Karlshem? :) Och varför ska du inte vara där hela lägret? Brukar man inte va det när man praktiserar?

2014-07-27 @ 22:37:28

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback