Hoppträning på Bosättra gård

Idag så fick jag och Wilma en hopplektion av Sofia. Vi hoppade en bana som var mycket lydnad. Silver var väldigt pigg i början och när vi hoppade fram så hoppade han otroligt fint. Första gången vi hoppade banan så låg den på kanske 60 cm och det gick helt okej, fick lite konstiga språng kanske men men. Andra gången gick det myyycket bättre och han var så fin! Sedan hoppade vi samma bana fast spegelvänd och höjde upp hindren. De flesta låg på kanske 70 cm och en oxer på 80 och sedan ett räcke som låg på 90. 

Den rundan började med att han stannade två gånger på 80 oxern och sedan när hon la ner den så hoppade han snällt. Resten av banan gick faktiskt riktigt bra förutom när det kom till det sista hindret som då var den flygande bommen. Han stannade två gånger på den, jag blir lätt så osäker och det smittar av sig. Sedan hjälpte hon mig lite hur jag skulle rida mot och då gick det faktiskt riktigt bra och då kom jag över det utan problem, även en andra gång!

Andra gången jag hoppade samma bana så gick det riktigt bra, han hoppade allt utan att tveka och jag red bra. Det kändes som att jag kom lite nära på vissa hinder (även om sprången fortfarande blev bra) men Sofia sa att det såg väldigt fint ut och att jag inte alls hade kommit så nära utan att det hade varit helt lagom så det känns bra! 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback