Grymt ridpass

Red ett ridpass på banan idag, Fia (Wilmas låtsasmamma) hade lite lektion för oss. Först så red vi på tre småvolter, så det blev ungefär som serpentiner som gick runt hela tiden. Han var stretig och spänd som alltid i början av passet, han mjuknade ibland så det gick väl OK. Sedan jobbade vi lite slutna i på diagonalerna! I skritt gick det superbra, han mjuknade och vissa slutor blev väldigt bra. Han tyckte det var lite jobbigare i trav tror jag så det gick inte riktigt lika bra, han blev lite seg men till slutet fick jag till en klockren slutna där han var fantastiskt fin så då bytte vi övning.

Sedan så red jag själv resten av passet och han var verkligen såå fin, blev bara finare och finare. Stadig i formen i alla gångarter, kunde öka utan att han blev stressad, bra tempo och så vidare. Jobbade väldigt många olika saker då; öppnor, slutor, skänkelvikningar, småsmå serpentinbågar, volter, åttvolter och till slutet försökte jag mig till och med på lite förvänd galopp. Har gjort det förut men då började han bråka för att han tyckte det var så jobbigt, idag var han dock sååå fin och duktig, behöll formen hela tiden och ja - hur duktig som helst!

När jag travade av var han helt slut, orkade knappt gå framåt och var heeelt genomsvettig. Är så otroligt nöjd med honom idag, han kändes otroligt positiv till arbetet och även om det blev ett långt och otroligt tufft pass så kämpade han in i det sista. Världens bästa!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback