Mitt drömstall

Ja jag skulle ju även redovisa mitt drömstall och jag letade runt lite på hemnet och kollade. Framförallt ser jag framför mig ett stall som ligger i skåne, med hus på gården såklart. Sedan även ca 10 boxar, ridhus och om möjligt, ridbana.
 
Stallet: Fräscht, mycket vitt och svart och för guds skull, inget gult. Stockby är jättemysigt och så men jag gillar inte de gula väggarna som de har i sina spiltor. Det ska vara luftigt, ljust och fönster. Allt skall vara lättåtkommligt och det får absolut inte vara trångt. 
 
Ridhus: Stort med högt i taket. Mycket förster och det ska helst inte sitta ihop med stallet, men det skulle inte göra något om det gjorde de. Det ska gärna vara lätt att ta sig ut och in ur ridhuset och absolut inga svår öppnade dörrar. Tänk er själva att behöva konka på en tung dörr varja dag du ska in och ut med hästen. 
 
Hagar: Stora gräshagar är viktigt. Jag vill att hästarna ska kunna springa fritt fram och tillbaks, kunna ha kul efter långa dagar. Desutom måste sjukhagar finnas tillgängligt och även flera olika stora hagar då alla hästar kanske inte riktigt klarar av varandra.
 
Huset: Sålänge stallet är fint spelar huset inte jättestor roll för min del, men det skulle inte sitta fel med ett nyrenoverat hus med vita väggar inne och allt ser mordernt ut.
 
Så hittade jag mitt drömstall på hemnet? 
Jag kanske inte hittade det exakt, exakt, vilket jag förmodligen aldrig kommer att göra men detta stall var extremt nära, jag menar.... Boxarna? Jag skulle kunna göra vad som helst för ett stall som detta... Jag dör verkligen när jag ser dessa boxar. De är verkligen görsnygga...
 

Lisa

Wow så fint <3

2014-01-31 @ 22:29:04
URL: http://ponnytidenut.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback