En sak jag saknar

Något jag verkligen saknar är mitt liv innan vi flyttade hit till Lidingö. Jag trivs jättebra här och har inget emot att faktistk bo på Lidingö med alla dessa underbara människor och hästar. Men ibland kan jag tänka tillbaks till hur det var och hur bra jag faktistk hade det och bli ledsen. Speciellt mitt hus där, det var ett typisk svenskt hus. Det var rött, stort och hade vita knutar. Det var en extremt stor tomt och vi hade 3 kaniner. Ridskolan jag red på hette helgesta bodarna och var en stor ridskola med extremt många ponnyer och hästar. De hade 4 ridskole stall, 1 stort och 3 små. De hade stora gröna ängar och 2 ridhus på ridskolan och 1 uppe vid privatstallet som tillhörde. 
 
Det fanns extremt bra tillgång till ridvägar och man fick tävla väldigt mycket där, även om jag kanske inte han komma upp i den nivån innan vi flyttade. Men min syster han göra det. För allt jag vet så saknar hon det stallet framför allt med tanke på att hennes hästintresse nästan försvann helt när vi flyttade hit. Ett ganska stort minne från den ridskolan var när vår ridskola vann en tävling som globen horseshow höll i och jag fick vara med och uppträda i globen. Nej det var inte bara jag, vi var ett stort anntal. När vi var där sprang vi i alla fall runt på käpphästar utklädda till dalmatiner och sedan blev vi utjagade av curella de ville som kom ridandes på en islandshäst. Sedan jagade vi ut henne och fortsatte vår kadrilj.
 
Jag hade underbara kompisar och en jag fortfarande har kontakt med (efter 4 år). Vi hade så sjukt kul och ibland när jag hittar någons instagram eller liknande blir jag nästan tårögd. Trots att det stället låg mitt ute på landet så är mitt ute på landet trots allt vart jag trivs bäst. Mina systrar såg på stället som en håla men jag såg på det som det finaste jag vet om. Vilket jag fortfarande gör. Jag älskar att bo mitt ute i ingen stanns och när jag blir stor ska jag bo på en häst gård, mitt ute i ingen stanns. För det är där jag trivs som bäst! ♥


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback