En bra blogg enligt mig

» Varierat är bäst
Vissa tycker att en blogg endast ska innehålla välskrivna och långa inlägg, medan andra tycker att 'här och nu' uppdateringar är bäst. Jag tycker att varierat är bäst även om det ska vara fler välskrivna inlägg än mobilbloggar, men utan de snabba blogginläggen är det lätt att bloggen känns stel och inte så personlig vilket gör att man tröttnar fort. 

» Nya bilder
Något som jag inte klarar av, är när en bloggare använder samma bild tusen gånger om. Visst, man kan använda en bild några gånger men inte i varje inlägg i en vecka. Försök få någon att fota när du rider, gå ut och ta några bilder själv. Gör något, för utan bilder sänks bloggen blixtsnabbt i mina ögon. 
 
» Jämn uppdatering
Det är oerhört irriterande när en blogg ena dagen publicerar 20 inlägg, och dagen efter står bloggen tom. Dagen efter publiceras 1 inlägg för att det senare kommer upp 10 inlägg på en dag. Ja, tror ni förstår min poäng. Försök hålla en hyfsat jämn uppdatering med kanske 5 inlägg om dagen, det räcker! Om det blir mer eller mindre någon dag, men ha det i bakhuvudet hela tiden. Har du mycket idéer en dag, tidsinställ det till andra dagar istället för att spamblogga en dag.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback