Gårdagens ponnycup

Vi var på Enskede igår och tyvärr blev det en förlust, men men! Alla var jätteduktiga iallafall. Lotta satte mig på en liten c-ponnyvalack som hette Boden, väldigt ung och ängslig. Tror att det var kanske tredje gången han hoppade bana någonsin? Han var otroligt tittig och osäker, samt extremt pigg med hemmaryttaren. Hemmaryttaren blev utesluten på näst sista hindret.

När jag satt upp så tänkte jag bara på att ha en mjuk och stilla hand. Han var lite lik Eminem på den punkten, egentligen var han inte så pigg som han verkade utan han var mest stressad så med lugn ridning blev han väldigt tillfreds. Fick mycket coaching av Lotta och jag red runt hindret han blev utesluten på väldigt mycket, försökte få honom att slappna av. Det blev bättre och bättre, även om han slängde sig då och då. Fick jättemycket beröm av de från Enskede som sa att jag red honom jättebra så det var kul!

Banan gick faktiskt bra. Fick ett stopp på fjärde hindret men det tar jag på mig, hade alldeles för dåligt tempo in. Han hoppade till och med hindret han var livrädd för!! Även om han var såå nära på att springa undan var jag fast besluten att han skulle över, det blev en väldigt krokig väg och ett nästan stillastående hopp - men över kom vi. Sista hindret var inga problem. 

Tycker det var lite sisådär att ta med en sådan här ponny på ponnycupen. Nu klarade jag av honom, berömde honom mycket och han fick antagligen en positiv upplevelse men tänk om någon sämre ryttare hade suttit upp? Han var såå nervös, verkligen. Dessutom hade han bara varit på ridskolan i någon månad och var väldigt ung. Fin ponny iallafall, efter varje hinder fick han en liten dos med självförtroende och for iväg, så söt!!
Tyvärr var det ingen som fotade/filmade igår... Den här bilden är från Compass iallafall, tror jag ska dit och tävla i januari?


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback