Vad jag fastnar för hos en häst

Jag gillar de flesta olika sorters hästar och har väldigt lätt för att anpassa min ridning. Däremot så tycker jag att det är otroligt kul med pigga / heta hästar, särskilt i hoppningen. Gärna lite humör på det också. Men, de hästar som jag klickat med på riktigt och verkligen tyckt om har varit så otroligt olika.

Matilda är seg, envis, busig, stel (tyckte jag då iallafall, när jag rider henne nu så håller jag inte med på samma sätt) och ett riktigt sto. Jättebra hoppteknik men väldigt osäker och tittig på hinder, expert på att slänga av sin ryttare när hon blev lite uppspelt. Bisa är den segaste ponny jag någonsin suttit på, hatar dressyr och har humör så det räcker och blir över. Det bästa hon vet är att hoppa och i princip den enda gången hon är pigg är när det är hinder inblandade.

Spilop var (kanske är fortfarande) otroligt känslig, man fick vara så otroligt mjuk och försiktig på honom. Iofs var han bara en liten bebis också. Eminem är pigg, kan bli het och stark. Älskar att hoppa och tävla, fast han har lätt för att bli övertaggad! Silver är varken pigg eller seg, väldigt hög i nacken, känslig och en av de snällaste ponnyer jag träffat. 

Ja, som ni ser så är det en del som skiljer där. Jag är inte så kräsen utan ser mer till individen, om jag verkligen tycker om hästen så spelar det ingen roll hur den är egentligen. Däremot så har jag märkt att jag ofta fastnar mycket för "extremhästarna". Hästar som är extremt pigga, extremt sega, extremt stela, extremt känsliga, extremt busiga etc. Ofta är det inte så många andra som tycker om de hästarna. Inte för att jag ska klaga, bara kul att tycka om hästar som inte så många andra gillar!
Den här "lilla" donnan tycker jag otroligt mycket om också såklart, trots hennes idéer!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback