Två sensate ridpassen

Tänkte börja med att hälsa att jag är skitförkyld och trött osv osv. Men jag tänkte ändå passa på att skriva ett inlägg om mina två senaste ridpass. Så pass nr 1 var i Tisdags då jag red för Emma. Jag fick Diana och vi red mycket galoppfattningar och liknande tror jag. Det gick i alla fall sådär. Fick dock en massa berömm av Martin för att jag hade en jättebra sits som hade förbättras mycket. Samt att han tyckte jag red Diana väldigt bra. Men jag har antagligen högre krav på henne. Hon är ju vääldigt mjuk men jag vill verkligen få fram hennes energi och få in hennes bakben ordentligt vilket verkligen inte är samma sak som mjuk liksom. Och det var väl det som jag inte riktigt kände på henne i Tisdags. Men som sagt, jag känner ju henne väldigt bra och vet verkligen hur fin hon kan bli. Hon hade dock ingen bra kondis eftersom att hon precis har satts igång.

Igår så red jag i min grupp och fick (till min stooora förvånan haha) Little May. Sandra tycker nog om lite att jag rider henne eftersom att jag är så kort. Inte för att det gör mig så mycket då jag gillar henne. Vi red i alla fall ut och stannade till i fållan och hoppade några hinder. Little May tyckte det var skiiiiitkul och blev jättetaggad så när vi skulle byta hinder bestämde jag mig får att avstå då det var rätt halt efter hindret och jag hade ingen lust att gå omkull med henne. Hon var i alla fall helt okej-fin. Hon är en ponny jag gärnar jobbar lite mer med. Tyckte också det var jääättegulligt av Little Mays tidigare ryttare, Elin, att berömma oss två jättemycket då hon känner Little May jättebra. Blev väldigt glad då :)
Copyright Emelie Sturk | Elin o Loyd


Vanessa

Hur gick det att rida idag och vem red du när du red för mig? :) <3

2014-08-29 @ 21:45:06
URL: http://tev.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback