Bästa Eminem

Red Eminem idag på dressyrträningen, inte helt oväntat, och det gick jääättebra! Vi jobbade mycket med att lösgöra hästarna, skänkelvikning, framdelsvändningar, överböjde, ökade och minskade volten osv. 
 
Vi skrittade mycket i början och då var han jättefin och mjuk, sedan när vi började trava var han också väldigt, väldigt fin i formen. Lugn och avslappnad! Ibland blev han lite pigg och slog med huvudet men i det stora hela hade jag honom där jag ville. Högergaloppen gick sådär, så fort jag ställde lite krav och inte lät honom dra iväg i 180 km/h så försökte han bryta av så jag fick vara på honom hela tiden. Formen satt ibland, jag tror inte riktigt han har orken för att bära upp sig ordentligt i form där.

Vänstergaloppen däremot... SÅ FIN! Väldigt pigg och lite stark, men i övrigt väldigt fin i formen, avslappnad, lyssnade och så vidare. Har inte riktigt kunnat få honom till det läget i galoppen förut, han blir lätt jättestressad när man börjar ställa lite krav i galoppen. Älskade lilla ponny, han var SÅ härlig att rida idag! 
Lisa har skickat den här bilden till mig! Måste verkligen skaffa dressyrbilder på oss..


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback