Gårdagens ridpass

Igår så fick jag inte sitta på Bisa av någon anledning, utan hon skulle gå i gruppen efter mig. Jag fick rida på ett litet skäcksto som heter Pixel och bestämde mig för att rida barbacka!

Vi jobbade med framdelsvändningar, skänkelvikning både utåt och inåtställd och tagen bakdel. Pixel gick på tygeln nästan direkt och var framåt men inte stressad, dock ville hon helst gå utåtställd. Hon tyckte framdelsvändningarna var jobbiga och tjafsade emot lite, men inga större problem. När vi började med skänkelvikningarna så lossnade hon verkligen, trampade under sig ordentligt och höjde ryggen - fin häst! Dock så blev hon lite stark emellanåt men det var bara att sitta tillbaka så fick man tillbaka känslan igen. Tagen bakdel gick hemskt dåligt, hon verkade inte fatta vad hon skulle göra... Alls. Så det slutade med att jag fick göra en vanlig skänkelvikning. Men men.

När vi travade av så var hon ruskigt fin, lyssnade till 110 % på mig och gick i jättebra form som jag kunde länga och korta som jag ville. Hon har lite svårt för att gå i en lägre form och verkligen söka sig fram till bettet men idag var det nemas problemas till slutet. I både varven gick det att böja och ställa inåt utan problem.

Jag är riktigt nöjd med ridpasset men hoppas verkligen att det bara var en engångsgrej och att jag får Bisa nästa gång. Tycker Pixel är hemskt jobbig att hoppa och Bisa är verkligen min nummer 1.. 

emelie

vilken fin bild!:)

2013-12-02 @ 21:51:59
URL: http://emeliestarrin.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback