Gårdagens Ridpass

Jättefin bild som Tova tagit på Pixel
1. Först red jag för min kompis Martha och då fick jag Pixel. Det var först en Kadrilj och sedan självständigt arbete. Jag är helt okejnöjd med passet då Pixel inte är min favorit ponny och det var andra gången jag red henne. Hon är lite vinglig och sådär men jaa.. Hon är fin när man får arbeta lite. Föredrar ju andra ponnyer kan man ju säga.
 
2. Kombin, fick Pixel igen... Blev inte jätteglad då jag hade hoppats på att få Diana men Lotta sa även att det fans en anledning till att hon inte gick med i någon av hoppspecialerna den här gången, vi hoppade högra än vi brukar + titthinder. Det är inte riktigt Dianas grej haha. 
 
Först skulle vi rida fram, det gick helt okej. Sedan skulle vi göra en egen bana och hoppa den. Första gången gick det faktiskt bra att rida den, men sedan andra gången höjde ridläraren alla hinder och då tänkte jag hoppa samma ban igen. Man fick ändra om man ville. Då var det då ett joker hinder som var högre, smalare och tittigare än alla andra och det låg på 90cm. Skulle då hoppa det men jag och hästen kom i osynk över och det blev helt fel. Jag trillade då av och landade rakt på svanskotan och Pixel trampade på min arm + handled. Låg och vred mig utav smärta och kan säga att jag fortfarande har ont i svanskotan.
 
Hoppade upp på Pixel men hade inte tänkt hoppa något. Men sedan gav Andrea mig förslaget att jag fick hoppa Lucky några hinder så då gjorde jag det eftersom han är mycket säkrare än Pixel. Hoppade fyra hinder i slutet och det gick bra så det var skönt att jag hoppade något i alla fall.
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback