Dagens Ridning

Jag var på en hoppkurs som är idag och imorgon. Vi rider då två pass varje dag på två olika hästar. Vi rider för Malin (min favoritlärare på ridskolan som tyvärr inte har högre nivåer på ridgrupper). Fokuset idag var att rida igenom hästen i svängar och ställa och flytta i svängar mellan hindren.
 
Pass 1:
 
Jag hade Diana och vi red för över bommar med snäva svängar i mellan och skulle förstå själva grundtanken som var under passet och hela dagen faktiskt. Diana är inte speciellt bra på att flytta men med tanke på det tycker jag faktiskt det gick bra. Sedan la hon upp mitten av bommarna till hinder på ca 50 cm. Dessa skulle man travhoppa då. Samma övning som förr. Sedan hade vi bygt likadant fast utav hinder på andra sidan, det var lite blandat av titthinder och vanliga. Eller grind är titthinder för vissa ponnyer på vår ridskola haha. Då skulle man göra samma tanke fast i galopp. Detta var lite svårare men det gick bra tillslut.
 
Pass 2:
 
Samma tanke som sagt och jag hade Eddie. Han brukar va stark har jag trott men han var hur lätt som helst att bromsa, men han var ändå inte seg. Först red vi över trav hindren fast i galopp. Sedan höjde Malin de sista hindren och vi hoppade dem ihop blandat lite härs o tvärs. 
Det gick verkligen jättebra med Eddie och båda jag och Malin tror att jag red noggrannare eftersom jag känner mig säker på honom då jag vet att han alltid hoppar. Fick massor utav berömm för att ha tänkt igenom innan jag red och ridit snyggt. Nej men vadå skryt? Hahah vi hörs imorgon igen!
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback